in Google AdWords

Zwiększ atrakcyjność swoich reklam

Reklamy w sieci wyszukiwania Google w 99% wyglądają podobnie. Nagłówek, dwie linijki krótkiego tekstu (bo co  wartościowego można zmieścić w 70 znakach, a nawet i nie bo mamy do dyspozycji 2×35. Kto pisze reklamy ten wie, że 2×35 nie równa się 70 w systemie AdWords). Z pomocą jednak przychodzą rozszerzenia linków sponsorowanych.

roz_img1

Co to takiego?
Są to dodatkowe informacje takie jak:
– lokalizacja fizyczna reklamowanego biznesu – rozszerzenie lokalizacji
– numer telefonu, który jest aktywnym linkiem w wyszukiwarce mobilnej – rozszerzenie połączeń
– dodatkowe linki do podstron naszego biznesu (tj. O nas, kontakt, kategorie w sklepie internetowym) – rozszerzenie linków do podstron
– możliwość dodania dodatkowej linijki tekstu opisu reklamy tekstowej, do wykorzystania mamy 25 znaków bez możliwości wpisania słowa kluczowego – rozszerzenie objaśnień
– możliwość prezentacji opinii z zaufanych źródeł zewnętrznych – rozszerzenie opinii

roz_img2
Przykłady rozszerzeń: połączeń, linków do podstron, lokalizacji na urządzeniu mobilnym

Rozszerzenia w uzasadnionych przypadkach zostaną wyświetlone wraz z reklamą.

W uzasadnionych, czyli w dokładnie jakich?
Jeżeli nasz tekst reklamowy oraz strona docelowa otrzyma wysoką ocenę w aukcji reklamy wtedy może zostać upiększona o rozszerzenie lub nawet kilka rozszerzeń. Wszystko zależy od tego czy te rozszerzenia będą wartościowe i przydatne dla odbiorcy.

 

roz_img5
Na górze: reklama z rozszerzeniem linków do podstron. Na dole: przykład reklamy z roszerzeniami: objaśnień, linków do podstron i lokalizacji

Co ważne, utworzenie rozszerzeń do reklamy AdWords nie jest dodatkowo płatne, a liczone jak za kliknięcie reklamy. Płacimy za np.: kliknięcie przycisku połączenie (rozszerzenie połączeń), kliknięcie wskazówek dojazdu (rozszerzenie lokalizacji) lub pobranie aplikacji (rozszerzenie aplikacji). Jaki wpływ mają zatem rozszerzenia linków sponsorowanych?

Dodając rozszerzenia, czyli dodatkowe informacje, w krótkim przekazie reklamowym mocno go uatrakcyjniamy. W zależności od zastosowanego rozszerzenia klikalność zwiększa się zazwyczaj od 5% do nawet 30%. Klient, kiedy widzi wszystko, co chce, na poziomie wyszukiwarki jest bardziej skłonny odwiedzić naszą witrynę i zapoznać się z ofertą – dzięki temu zwiększa się prawdopodobieństwo skorzystania z naszych usług/produktów.

Zadbaj już na starcie o wysoką jakość swojego przekazu. Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak napisać dobry tekst reklamowy to zapraszam do tego artykułu.

Related Posts

Written By:

Add a Comment