in Google AdWords

Wskazówki jak napisać dobrą treść reklamową

Utworzyć dobry przekaz w trzech linijkach tekstu nie jest proste. Tym bardziej, jeżeli mamy do dyspozycji łącznie 95 znaków. Postaram się Wam pokazać jak na codzień w naszej agencji pisze się krótkie, ale chwytliwe i do tego dopasowane do odbiorcy kontenty reklamowe.

Zacznę może od podstaw i małej teorii na temat tego jak jest zbudowana reklama w wyszukiwarce. Dla większości będzie to coś co już wiedzą, ale chcę aby ten artykuł był pełny. Każdy boks reklamowy w Google zawiera:

  • nagłówek
  • wyświetlany URL
  • dwie linijki tekstu

plik

Zacznijmy od nagłówka. Jest to treść licząca 25 znaków, na którą szukający zwróci w pierwszej kolejności uwagę. Odróżnia się ona on reszty treści kolorem, więc warto zadbać aby nagłówek naszej reklamy zawierał unikalną treść oraz wyszukiwane słowo, dlatego tak ważne jest grupowanie słów kluczowych w grupach reklam na koncie AdWords. (w kolejnym artykule pokażę jak w prosty sposób ułatwić sobie wstawianie wyszukiwanych słów kluczowych w reklamach)

Kolejną linijką reklamy jest wyświetlany adres URL. Może on być inny niż docelowy, ale w ramach domeny. Co to znaczy? Nie wszystkie strony korzystają z tzw. frendly links znanych z pozycjonowania. Dlatego gdy adres strony docelowej jest mało czytelny np. http://www.example.com/index.php?id=302&… można zamienić to w wyświetlanym adresie URL np. na http://www.example.com/pasiaste_skarpetki jeżeli prowadzimy sklep tekstylny bądź http://www.example.com/stojaki_na_parasole jeżeli prowadzimy sklep z artykułami do wyposażenia domu. Do dyspozycji mamy 35 znaków, więc najlepiej jakby nasza domena była krótka, gdyż zostaje nam więcej znaków na „przemycenie” słów kluczowych w linku.

Czym byłby kontent reklamowy bez przekazu. Sam nagłówek jest tylko takim „spławikiem” aby zachęcić rybkę. Aby ją jednak złowić należy coś wstępnie zaproponować. Najlepiej przekazać to co znajdzie jak kliknie w naszą reklamę. Damy klientowi rabat na pierwsze zakupy? A może dostawę gratis w 24 godziny? Napiszmy to co może zyskać i to co nas wyróżnia na tle konkurencji. Jednakże mamy tutaj łącznie 70 znaków, więc przekaż musi być krótki i treściwy.

Bez nazwy

Tyle teorii. Jak więc napisać dobry tekst reklamowy?

  1. Jak już wspomniałem wcześniej wyróżnij się na tle konkurencji. Pokaż to co sprawia, że Twoja oferta jest niepowtarzalna. Bezpłatna dostawa? Szeroki wybór? Powiedz o tym innym!
  2. Poinformuj o cenach, promocjach i ofertach dla wybranych klientów. Użytkownicy często korzystają z wyszukiwarki Google, zanim coś ostatecznie wybiorą. Pomóż im dokonać wyboru. Jeśli masz ofertę ograniczoną czasowo lub wyjątkowy produkt, poinformuj ich o tym.
  3. Niech klient wejdzie w interakcję z Twoją reklamą. Powiedz klientom, co mogą u Ciebie kupić. Oferujesz usługi? Powiedz, jak można się z Tobą skontaktować. Wezwania do działania, takie jak kup, zadzwoń już dziś, zamów, przeglądaj, zarejestruj się lub uzyskaj wycenę, jasno określają, jakie powinny być następne czynności klientów.
  4. Wstaw słowo kluczowe (a jeszcze lepiej dokładnie wyszukiwane słowo) w treść reklamy. Precyzyjne kierowanie zmniejszy stopień nietrafionych wizyt, a dodatkowo zainteresowanym pokaże, że u Ciebie znajdą tego czego szukają. Jeżeli sprzedajesz telewizory LED nagłówek Twojej reklamy może brzmieć Kup telewizor LEDPamiętaj o zasadach reklamowych Google.
  5. Jak już wspomniałem precyzyjne kierowanie reklam może zwiększyć zwrot z inwestycji w reklamę AdWords. Obejrzyj stronę, na którą są kierowani odwiedzający Twoją stronę i sprawdź czy zawiera ona te informacje, które podałeś w reklamie. Jeżeli obiecałeś rabat lub dostawę gratis napis o tym na stronie docelowej. Jasny i spójny przekaz pomoże Ci w realizacji celów. Pamiętaj, że jeżeli nie znajdą tego co im zaproponowałeś w reklamie mogą opuścić Twoją stronę (ma to później wpływ na Wynik Jakości reklamy, o którym też napiszę już wkrótce kilka słów), a Ty zapłacisz niepotrzebnie za tą wizytę.
  6.  Pamiętaj o mobilkach 🙂 coraz więcej ludzi używa smartfonów. Oni też mogą wchodzić przez Twoje reklamy na Twoją stronę. Ważne wtedy jest to, aby była przystosowana do małego ekranu ich telefonu. Pamiętaj również o tym, że reklamy na telefonach mogą wyglądać nieco inaczej.
  7. Nie bój się eksperymentować z treściami reklamowymi. Różnorodność pomoże Ci zrozumieć potrzeby klienta i jeszcze lepiej do niego dotrzeć. Utwórz 3-4 treści prezentujące różne komunikaty, by sprawdzić, które osiągają najlepsze wyniki. System AdWords będzie automatycznie wyświetlać te reklamy naprzemiennie, by z czasem prezentować częściej te najskuteczniejsze.
  8. Pamiętaj o przestrzeganiu standardów redakcyjnych AdWords. Google dba o wysoką jakość reklam jakie są wyświetlane w sieci reklamowej i wyszukiwania. Reklamy nie mogą zawierać wyrazów składających się tylko z wielkich liter, niepotrzebnych spacji, nietypowych wersalików czy niejasnych adresów URL.

 

Related Posts

Written By:

Add a Comment