in Google AdWords

Co daje wyższy Wynik Jakości w systemie AdWords?

Unikalność treści reklamowych to jedna z wielu cech jakie powinny wyróżniać profesjonalne agencje reklamowe na rynku. Nasi klienci bardzo cenią nasze indywidualne podejście do każdego z nich, bo żaden biznes działający w jednej branży, oferujący te same produkty czy usługi, nie jest taki sam. W treściach reklamowych warto zatem pokazać, co akurat wyróżnia taką firmę na tle innych. Jakiś czas temu Google niejako zmusiło do wkładania większego wysiłku w budowanie reklam wprowadzając tzw. Wynik Jakości. Co to właściwie jest? Przewidywany współczynnik klikalności, trafność reklamy i opinia o stronie docelowej. Jest on podawany dla każdego słowa kluczowego na koncie i przyjmuje wartość od 1 do 10, gdzie jeden jest wartością najniższą. Wynik poniżej 6/10 często sprawia, że reklama jest rzadziej lub, co gorsza, w ogóle niewyświetlana.

Bez nazwy333
Na czym to polega i co oznacza dla każdego reklamodawcy? Mianowicie sprowadza się to wszystko do tego, żeby reklamy wyświetlać tylko tym osobom, które akurat potrzebują naszej oferty. Tak, dokładnie tym, którzy w tym momencie potrzebują naszej usługi lub produktu. Precyzyjne kierowanie zwiększa szansę na zamknięcie sprzedaży. Dlatego właśnie powstała metryka o nazwie Wynik Jakości. Podczas aukcji reklamy jest niezwykle ważna, gdyż jeżeli będzie wysoki jej wynik możemy zapłacić mniejsza cenę za kliknięcie niż konkurencja. W odwrotnej sytuacji jeżeli będzie za niski może to spowodować rzadkie wyświetlanie reklam lub ich całkowite ignorowanie w aukcjach.

Jak uzyskać wysoki Wynik Jakości?

Przede wszystkim musimy postarać się o to, aby nasze reklamy i strony docelowe były powiązane z danym słowem kluczowym. Ważne jest, aby dopasować je do fraz, które są wyszukiwane przez użytkowników.

11

Na co zazwyczaj przekłada się wysoki Wynik Jakości?

  • Niższy koszt kliknięcia (CPC)
  • Wyższa pozycja na stronie wyszukiwania
  • Niższe szacunkowe stawki (za pierwszą stronę, górę pozycji lub pierwsze miejsce)
  • * Możliwość skorzystania z rozszerzeń reklam (reklamy o niskim Wyniku Jakości z mniejszym prawdopodobieństwem wyświetlą się z rozszerzeniem)

Podsumowując, wysoki Wynik Jakości pomaga nam w optymalizacji reklam. Dzięki niemu nasze reklamy wyświetlają się na lepszych pozycjach i zdobywamy więcej kliknięć. Co najważniejsze często kosztuje nas to mniej, a co za tym idzie odnotowujemy większy zwrot z inwestycji.

Related Posts

Written By:

2 komentarze

  1. pokashAuthor 4 marca 2016

Add a Comment