in Google AdWords

Remarketing – jak w pełni go wykorzystać w internecie

Zacznijmy od tego co to jest remarketing. Gdy ktoś odwiedza naszą stronę jest wstępnie zainteresowany ofertą naszej firmy, ale jeżeli nie dokonał finalnie zakupu może oznaczać, że jest jeszcze na etapie poznawczym i szuka informacji, bądź porównuje oferty. Analiza wskazuje, że ponad 95% odwiedzin to tzw. odwiedziny puste.
Aby zaktywizować tych odwiedzających powstały mechanizmy oznaczania użytkowników, który daje możliwość idealnego kierowania reklam. Gdy ktoś już naszą ofertę widział zaczyna kojarzyć naszą firmę, a więc statystycznie jest bardziej skłonny do konwersji niż osoba, która dopiero nas pierwszy raz odwiedziła.
Utworzenie listy remarketingowej na koncie AdWords dla swojej strony jest relatywnie proste.

Jedynym mankamentem tego rozwiązania jest to, że opiera się on o kod javascript oraz iframe, które są usuwane przez popularny serwis ofertowy w Polsce (Allegro).
Co więc w takim wypadku? Tracimy odwiedzających nasze oferty w tym kanale? Kiedyś tak było, a co najgorsze to za każdą ofertę wystawioną w serwisie czy się sprzedała czy nie płaciliśmy i płacimy coraz więcej.
Nie lubię autopromocji, ale jako jedyna firma na rynku posiadamy autorskie rozwiązanie pozwalające na rozwiązanie tego problemu. Wystarczy do szablonu dodać jedną dodatkową linijkę kodu, który dla odwiedzającego i tak nie będzie widoczny. Ale ta linijka pozwoli go dopisać do listy remarketingowej na naszym koncie AdWords.

W skrócie pokażemy jak wygląda dodanie kodu remarketingowego do strony np. naszego sklepu internetowego.

  • Zaloguj się na swoje konto AdWords
  • Wejdź w zakładkę Udostępnione zasoby

rem_img1_01

  • W obszarze Odbiorcy kliknij Wyświetl

rem_img1_02

  • Jeśli konfigurujesz remarketing po raz pierwszy, zobaczysz kilka opcji. W sekcji Użytkownicy witryny kliknij Ustaw remarketing i przejdź proces konfiguracji. Jeśli masz już skonfigurowany remarketing, znajdź pole Tag remarketingowy u góry po prawej stronie.
  • Kliknij Szczegóły tagu.
  • Kliknij Konfiguracja.
  • Kliknij Pokaż tag AdWords dla witryn.
  • Zaznacz i skopiuj kod tagu remarketingowego. Ten tag działa zarówno w witrynach na komputer, jak i komórkowych.
  • Umieść ten kod u dołu wszystkich stron swojej witryny, przed tagiem zamykającym </body>. Jeśli Twoja witryna ma jeden plik dla stopki, fragment kodu możesz umieścić właśnie tam, a nie na każdej stronie witryny.
  • Zapisz i opublikuj zmiany.

Oczywiście najlepiej sprawdzić czy tag został poprawnie zaimplementowany. Jak? Dodaj rozszerzenie Google Tag Assistant do swojej przeglądarki Chrome.

Po dodaniu tagu do witryny możesz utworzyć listy remarketingowe dla swoich stron. Jeśli nie możesz dodać tagu do całej witryny, dodaj go do jej wybranych sekcji i przygotuj listy dla każdej z nich.

Listy możesz wykorzystywać na dwa sposoby. Kierowanie na osoby zapisane na liście remarketingowej lub wykluczać ich z wyświetlania reklam. Przykładowo, gdy naszym celem jest zapisanie jakiegoś użytkownika na jakieś szkolenie to wyświetlamy mu reklamę do momentu, gdy się nie dopisze. Jak już to zrobi możemy go dopisać do listy wykluczonych z wyświetlania reklam.

Jesteś zainteresowany funkcją remarketingu wykorzystującego wystawione oferty na Allegro? Napisz do nas i zapytaj o szczegóły 🙂

Related Posts

Written By:

Add a Comment