in Ciekawostki

Czy Google ograniczy ilość reklam w wynikach wyszukiwania?

Chyba każdy, kto kiedykolwiek szukał w Google jakiegoś produktu lub usługi wie, jak wygląda strona z wynikami wyszukiwania. Oprócz zwykłych linków organicznych widzimy też te, z dopiskiem „Reklama”. Zdarza się tak, że reklamy zajmują znaczną część strony: na górze, z boku i na dole. Nie zawsze jednak wyświetlane reklamy wiążą się z tym, czego użytkownik poszukuje. Google zaplanowało w związku z tym pewne zmiany. Już niedługo, jeżeli tylko wprowadzone zmiany sprawdzą się na testowanych regionach – będzie wyświetlać się nam mniej reklam.

A5_1

Prawdopodobnie w pierwszej kolejności znikną reklamy, które wyświetlają się z prawej strony wyników wyszukiwania. Jeszcze nie do końca jest wiadomo, co – jeśli w ogóle – je zastąpi.

Kolejna planowana zmiana to podział wyświetlania reklam. Chodzi tu o ilość wyświetlanych linków na górze i na dole. Mianowicie na górze docelowo mają się wyświetlać cztery reklamy, natomiast na dole trzy.  Wyobraźcie sobie teraz tą sytuację. Już gdzieś to widzieliście? Z pewnością. Teraz wyświetlenia reklam na komputerach stacjonarnych i laptopach będą wizualnie zbliżone do wyświetlania na urządzeniach mobilnych.

Screenshot_2016-03-15-14-43-40 Screenshot_2016-02-24-23-44-04

Docelowo Google dąży do tego, aby jak najprecyzyjniej trafiać do odbiorców reklam. Dzięki takiemu ograniczeniu reklamy będą lepiej kierowane, dzięki czemu będzie można unikać wyświetlania nachalnych reklam. Skuteczność reklam zostanie zatem zwiększona. Z drugiej strony możemy sobie już wyobrazić jak wzrośnie konkurencyjność aukcji reklamowych. Reklamy będą musiały być tworzone bardzo dokładnie, z zachowaniem wszelkich zasad AdWords oraz stale optymalizowane, aby uzyskać i utrzymać jak najwyższe Wyniki Jakości.

Będziemy Was na bieżąco informować o wszelkich zmianach, jakie będą wprowadzane. Jeżeli zmiany związane z wyświetlaniem reklam zostaną wprowadzone wszędzie na stałe – będziemy obserwować jak to sprawdza się w praktyce.

Co Wy myślicie o takim systemie wyświetlania? Wolicie więcej czy mniej linków reklamowych. Jeżeli macie pytania – chętnie na nie odpowiemy!

 

 

Related Posts

Written By:

Add a Comment