in Google Analytics

Nowy design Google Analytics

Tak, tak. Minęło trochę czasu od ostatniego posta. Ale… Dzisiejszy wpis oznacza tylko jedno: wracamy do Was z ciekawostkami z wirtualnego świata oraz pracy naszej Agencji!

Dzisiaj zajmę się tematem związanym z – prawdopodobnie – najważniejszym narzędziem analitycznym w Internecie. Chodzi o Google Analytics. Każdy, kto tworzy reklamy, ma swój sklep internetowy czy chociażby prowadzi bloga korzysta z tego narzędzia. Jeżeli jednak jeszcze nie wiecie co to – proponuję się zapoznać, bo dzięki Analytics’owi zdobędziecie ciekawe informacje o swojej stronie i zachowaniu osób, które ją odwiedzają.

W ostatnim czasie Google wprowadza wiele zmian w swoich narzędziach i aplikacjach. Ma to oczywiście na celu poprawić ich jakość i ułatwić korzystanie z nich. Jako uczestnik Google Partners już od dawna wiedzieliśmy, że taka zmiana nastąpi również w Google Analytics, ale chyba nikt z nas nie spodziewał się, że okaże się ona strzałem w dziesiątkę!

analytics_logo_history

Po aktualizacja aplikacji w telefonie pierwsza rzecz, którą widzimy to nowa ikonka – jest ona całkiem inna niż w starej wersji. Może bardziej nowoczesna, związana z tematem ponieważ przedstawia słupki wykresu.

W nowej wersji aplikacji zaimplementowany został panel boczny, który ukazuje się po przejechaniu palcem od lewej krawędzi urządzenia do jego środka. Dzięki temu można szybko przełączać się między podłączonymi stronami, ale znajdują się tu też najpotrzebniejsze funkcje, takie jak: czas rzeczywisty (który zastąpił Na Żywo), odbiorcy, pozyskanie czy zachowanie.

Screenshot_2016-04-21-13-30-24

Ponadto znajduje się tam również zakładka „Panel Informacyjny” w którym sami ustalamy, jakie raporty chcemy mieć w jednym miejscu. Należy jednak zaznaczyć, że to co dla nas najważniejsze wybieramy na końcu, ponieważ system „wrzuca” po kolei to co wybierzemy, ale nie umożliwia późniejszych zmian i ustawień.

Screenshot_2016-04-21-13-10-39

Screenshot_2016-04-21-13-19-40

Kolejną przydatną funkcją jest porównanie danych z aktualnego oraz poprzednich okresów. Dzięki temu możemy łatwo i szybko porównać wyniki, a co za tym idzie mamy stałą możliwość optymalizacji monitorowanej strony.

Screenshot_2016-04-21-13-16-35

Z czystym sumieniem polecam pobrać aktualizację aplikacji Google Analytics. Jest dużo bardziej przystępna i łatwa w obsłudze niż jej poprzedniczka. Myślę, że sprawdzi się u każdego, kto chce lepiej poznać działanie swojej strony.

Dziękuję Google za ułatwianie pracy! 🙂

Jeżeli korzystacie już z nowej wersji, to podzielcie się opinią w komentarzach! Co uważacie za lepsze? Może jest coś, co zmieniło się Waszym zdaniem na gorsze?

Related Posts

Written By:

Add a Comment