in Ciekawostki

Nowe formaty reklam!

Co chwilę słyszy się o nowościach jakie Google wprowadza do użytku. Nie inaczej jest tym razem. Gigant z Mountain View  eksperymentuje teraz z dwoma nowymi formatami reklam w ramach Google AdSense. Warto zaznaczyć, że nowe formaty zostały wprowadzone tylko na urządzenia mobilne – a patrząc na stały wzrost użytkowania smartfonów, nie ma w tym nic dziwnego. Nowe rodzaje reklam Google wprowadza pod ciekawymi nazwami. Chyba każdy z nas wie co to kotwica i winieta, a dokładnie tak nowe formaty reklam zostały nazwane.

Kotwica – reklama, która wyświetla się na dole ekranu. Można ją zwinąć, tak aby nie zasłaniała ekranu (na dole zostanie tylko niewielki przycisk do ewentualnego rozwinięcia reklamy)

Winieta – pełnoekranowa reklama, z widocznym punktem do wyłączenia jej, przy czym po wyłączeniu od razu widać treść na stronie, bez konieczności ponownego ładowania danych.

Co zaskakujące Google przekonuje, że nowe reklamy mają być bardzo intuicyjne i mają się wyświetlać tylko w momentach, w których istnieje największa szansa na zainteresowanie nią.  Owe reklamy, typu Page-Level są łatwe do ustawienia. Wystarczy jednorazowo wygenerować kod, który należy i wkleić na dowolną podstronę witryny, na której chcemy umieścić reklamę.

Kotwice i winiety to początek nowych formatów reklam, które Google sukcesywnie będzie wprowadzać. Będziemy je oczywiście na bieżąco opisywać – zachęcamy do śledzenie naszych wpisów. A Wy widzieliście już kotwicę albo winietę? Jeśli nie, czekajcie cierpliwie 🙂 A jeżeli tak, to podzielcie się z nami swoimi opiniami o nich!

Related Posts

Written By:

Add a Comment