in Ciekawostki

Jak wykorzystać PokemonGo w biznesie?

Chyba każdy słyszał już o nowej wersji zabawy z Pokemonami. Gra w ciągu kilku dni (a może godzin?) pochłonęła ludzi na całym świecie! I nie ma w tym nic dziwnego. Połączenie świata realnego z wirtualnym musiało w końcu nastąpić. A połączenie starej, uwielbianej niegdyś przez dzieci bajki, i nowoczesnej techniki w smartfonach musiało dać mieszankę wybuchową.

Pokemon Go angażuje bardziej niż Snapchat. Ba! Gry używa mniej więcej tyle użytkowników dziennie co Twittera.

Pokemon GO vs Twitter

W Pokemon Go łapiemy Pokemony do Poke Balls, zdobywamy kolejne poziomy, walczymy w Gym’ach (miejsca trenowania Pokemonów i walk z mistrzm siłowni), odwiedzamy Pokestops, w których zdobywamy różne przedmioty potrzebne do gry itd… Żeby jednak korzystać z gry w pełni musimy wyjść z domu, pochodzić i poszukać specjalnych miejsc. I właśnie tu otwierają się drzwi wszelkim biznesom.

Jak przekuć fenomen Pokemon Go w sukces swojej firmy?

Po pierwsze trzeba sprawdzić, czy w okolicy naszej firmy czy lokalu znajdują się Pokestops czy Gym’y. Jeżeli tak, to jesteśmy na dobrej drodze aby to wykorzystać. Osoby, które mogłyby stać się naszymi klientami i są zaangażowane w grę same mogą przyjść i odwiedzić nasz lokal. Dokładnie w celu uzyskania nowych postaci czy podjęcia walki w Gym’ie ale też, gdy już pojawią się w Twoim lokalu dużo łatwiej jest zatrzymać go u siebie. Wystarczy im krótko przekazać, że gdy spotkają Pokemona w Twojej firmie spotka ich coś super!

Firmy już zwęszyły okazję promocji i pokazują to w sieci. A oto przykład:

Fb przykład Pokemon Ads

Ale zamiast tego możesz przesłać też inny komunikat do Pokemaniaków. Kiedy ktoś dostanie informację, że w pobliżu Twojej kawiarni są Pokemony, a za złapanie go i podzielenie się tą informacją na fejsie i otagowanie posta lokalizacją dostanie 25% zniżki na średnią Caffe Latte i ciastko to odwiedzi ją dużo chętniej, a taka wiadomość trafi do znacznie szerszego grona użytkowników.

Niech zgłosi się do Twojego salonu, ktoś kto jest aktualnym mistrzem najbliższego Gym’u. Podstawowe strzyżenie czy podcięcie włosów w atrakcyjnej cenie lub dodatek do zabiegu.

Takich przykładów można mnożyć. Wszystko zależy od naszej inwencji.

A o to przykład takiego posta na Facebook’u:

Pokemon Rattata na tależu w kawiarni

W marketingu lokalnych biznesów nie ma miejsca na nudę i trzeba wykorzystać każdą okazję, aby pozyskać nowego klienta. Gra, która angażuje do spędzania czasu na zewnątrz i poznawania nowych miejsc sprzyja właścicielom biznesów. Pokaż, że też jesteś w Pokemonowej społeczności i bądź blisko swoich klientów.

Co jednak gdy prowadzisz mobilny biznes?

Twoim biznesem jest kawiarenka rowerowa, stoisko z lemoniadą czy też lody na kółakch?Sprawdź, gdzie występuje duże skupisko pokestopów i siłowni i skieruj się właśnie w te miejsca! Te przykłady pokazują, jaki efekt wywołuje Pokemon GO w Nowojorskim Central Parku:

A z najnowszych informacji wynika, że Warszawa już przegoniła NYC w ilości aktywnych użytkowników Pokemon GO!

Posiadasz lokal, ale w Twojej bliskiej okolicy brak PokeStopów i Gymów?

Nic straconego! W aplikacji masz do dyspozycji sklep, w którym możesz zakupić specjalne „wabiki” (Lure). Jak sama nazwa wskazuje zwabiają Pokemony do lokalizacji gdzie dany wabik został uruchomiony. Działa on przez 30 minut, a pakiet ośmiu ?wabików? (Lure Modules) kosztuje 680 pokecoinsów (waluta w Pokemon Go). Nie wierzysz, że ta gra przekłada się na biznes? Zachęcam do odwiedzenia tego wątku na Reddit’icie. W tym momencie pewnie wiele osób zadało sobie pytanie: ile to realnie kosztuje w złotówkach? Sprawdźmy zatem. Najdroższy pakiet Pokecoinsów kosztuje 479,99zł, za taką kwotę dostaniemy 14,500 pokecoinów.  Oczywiście możemy najpierw przetestować taką formę przyciągania klientów na mniejszych pakietach, co ograniczy nasze koszty. Do obliczeń przyjęliśmy jednak największy pakiet, ponieważ jest on najbardziej opłacalny.

14,500 / 680 = 21 pakietów

(21*8)/2 = 84 godziny

479,99zł / 84 godziny = ~5,7zł na godzinę

Przyjmując, że nas biznes otwarty jest 12 godzin dziennie, pakiet 14,500 pokecoinsów starczy nam na 7 dni pracujących!

Dużo? Moim zdaniem jest to bardzo niski koszt, szczególnie, jeśli spojrzymy, ilu potencjalnych klientów możemy wygenerować w bliskiej okolicy naszego biznesu np. kawiarni, restauracji czy też foodtraka.

Jak widać nawet, jeśli w Twojej okolicy brakuje pokestopów i siłowni, to nie musisz rezygnować ze skorzystania z popularności Pokemon GO. Dodatkowym trickiem marketingowym może być publikowanie w social media informacji o pojawieniu się rzadkiego Pokemona w okolicy Twojego biznesu. Dla osób mniej wtajemniczonych w świat Pokemon, użytkownicy Reddita przygotowali tabelę rzadkości pokemonów:

Lista Pokemonów w Pokemon Go

Żeby być na bieżąco z pojawianiem się pokemonów w Twojej okolicy, możesz wyznaczyć, któregoś z pracowników do ?monitorowania? sytuacji oraz używać wspomnianych już wabików, ale z pewnością warto pomyśleć o swego rodzaju programie lojalnościowym dla klientów. Promuj fakt, że nagradzasz użytkowników, którzy znajdują rzadkie Pokemony w Twojej okolicy.

Promuj Pokemonową aktywność w Social Media!

Jeśli liczba Waszych fanów/followersów/obserwujących jest dość niska, powinniście pomyśleć nad płatną promocją informacji o swoich pokemonowych poczynaniach, w taki sposób więcej osób dowie się o Twoim lokalnym biznesie. Najlepiej robić to za pomocą geotargetowania reklam, czyli serwowania reklam użytkownikom konkretnego miasta, obszaru, dzielnicy, z uwzględnieniem ich wieku. Np. 1 km od Twojej lokalizacji, wiek 16-26, zainteresowania ? osoby, które lubią Pokemon GO na Facebooku.

A Ty – wprowadziłeś Pokemony do swojej firmy? Może nie wiesz jak to zrobić? Podziel się swoją opinią w komentarzu. Czekamy na Wasze reakcje i doświadczenia w promowaniu biznesów za pomocą Pokemon GO :)!

PS. Nie masz jeszcze gry na swoim smartfonie? Zapraszamy do tego artykułu: http://log.pokash.pl/2016/07/13/pokemon-go-ogarnia-polske/

Written By:

Add a Comment