in Ciekawostki

Dlaczego moja reklama się nie wyświetla? Cz. 1

„Moja reklama się nie wyświetla”, „Reklama nie działa”, „Czy z reklamą wszystko ok? Nie mogę jej znaleźć…”

Znam te pytania doskonale. Gorzej z odpowiedzią… Dlaczego? Powodów niewyświetlania reklamy może być wiele. Dzisiaj opiszę, co najczęściej sprawia, że nie widzimy swoich reklam. Mam tu na myśli przyczyny, które nie dotyczą ustawień kampanii reklamowej. Zakładamy zatem, że wszystkie ustawienia są poprawne. W kolejnym poście opowiem, jakie ustawienia kampanii uniemożliwiają poprawne wyświetlanie reklam.

  1. Budżet. A może jego brak?
    Budżet w większości przypadków jest sprawcą całego zamieszania. Za niskie stawki sprawią, że reklama nie wyświetli się pożądaną ilość razy, aby za każdym razem wygrywać aukcje. Czasami mamy do czynienia też z wyczerpaniem budżetu i nie wyświetlaniem reklam już w początkowych porach dnia, spowodowane przyśpieszonym wyświetlaniem reklam (to rozwiązanie nie jest zalecane, a przy niskim budżecie moim zdaniem powinno być w ogóle niedostępne). Jaki budżet jest idealny? Odpowiedź jest prosta. Nie ma takiego. A na pewno nie jeden dla wszystkich, ponieważ każda branża wymaga innego działania, a często kwota uzależniona jest np. od pory roku, a nawet tygodnia.Czynniki wpływające na wysokość budżetu:

    • popyt
    • konkurencyjność i intensywność działań konkurencji
    • częstotliwość wyszukiwania produktu/usługi
    • sezonowość
    • branża
    • lokalizacja
  2. Kierowanie reklamy, a lokalizacja użytkownika
    Jedna z częstszych przyczyn, dla których nie widzimy swoich reklam. Przebywając w Polsce nie zobaczymy reklamy, której ustawienia kierują ją na Polskę. Nawet jeżeli jesteśmy w Warszawie, to prawdopodobnie nie zobaczymy reklamy, której lokalizacja została ustawiona na Pruszków. Jeżeli lokalizacja ustawiona w kampanii różni się od rzeczywistej lokalizacji użytkownika to można błagać, ale reklamy się po prostu nie zobaczy. Jeżeli tak jest, świadczy to tylko o dobrym ustawieniu kampanii, a na pewno nie o problemach z wyświetlaniem reklam.
  3. Nadmierna kontrola
    Masz nieodpartą chęć sprawdzenia, czy Twoja kampania na pewno działa? Najgorszym błędem jaki możesz zrobić, to sprawdzanie tego bezpośrednio w wyszukiwarce. A jeżeli robisz to kilkadziesiąt razy dziennie (to, że robisz to kilka razy nie polepsza sytuacji) to wiedz, że nie pomagasz swojej kampanii w działaniu, a tak naprawdę… marnujesz swoje pieniądze. Wyszukiwanie i nie klikanie reklam znacząco obniża jej ranking, a w skrajnych przypadkach reklama może nie wyświetlić się przez najbliższe aukcje – dokładnie, konkurencja będzie skakać wtedy z radości. Jeżeli algorytmy Google zidentyfikują dużą liczbę wyszukiwań bez odpowiedniej liczby kliknięć mogą uznać Cię (przez IP) jako użytkownika niezainteresowanego reklamą i przestaną Ci ją wyświetlać. Jeżeli bardzo chcesz sprawdzić swoją kampanię zrób to przez Narzędzie Podglądu i Diagnostyki Reklam (AdPreview Tool). Albo, jeżeli korzystasz z usług Agencji, obdarz ją zaufaniem. Ciężka praca Certyfikowanych Specjalistów AdWords i raporty prosto z Twojej kampanii (lub z Analytics) powiedzą Ci więcej niż nadmierne kontrolowanie.
  4. Mały popyt
    To chyba najrzadszy powód, dlaczego reklama się nie wyświetla. Być może na Twój produkt lub usługę nie ma zainteresowania online, a lepszym rozwiązaniem byłyby inne kanały dotarcia do Klienta? Jest grupa produktów, które nie sprzedają się w Internecie. Jeżeli nie widzisz swojej reklamy, może Twoja oferta do niej należy?

    Jeżeli chcesz się dowiedzieć jakie rozwiązanie reklamowe jest dla Ciebie najlepsze, zapraszamy do kontaktu. Omówimy Twoje oczekiwania i skonstruujemy całościowy plan marketingowy, który będziemy realizować razem!
    Może macie inne doświadczenia, dlaczego nie widzicie swoich reklam? Czy ktoś próbował Wam tłumaczyć dlaczego tak się dzieje? Podzielcie się historiami w komentarzach 🙂

 

 

Related Posts

Written By: